مسئول كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان يزد:

محور رهايي از فتنه‌ها، كسب معرفت و عمل به دستورات ديني است.


علي حكيميان امروز در حاشيه برگزاري سي و سومين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم در با اشاره به اينكه مقام معظم رهبري توجه خاصي به نخبگان قرآني دارند، اظهار داشت: توجه و حمايت‌هاي رهبر فرزانه انقلاب، زمينه گسترش و ترويج فرهنگ قرآني را در كشور فراهم آورده است.


وي امامان جماعت مساجد را رهبران جامعه قرآني دانست و تاكيد كرد: هنگامي كه جامعه و به ويژه جوانان آن به قرآن روي مي‌آورند،‌ مسئوليت روحانيان مضاعف مي‌شود و شايسته است به عنوان پيشوايان جامعه اسلامي با الگو قرار دادن رهبر فرزانه انقلاب، نسبت به مفاهيم قرآني و تفسير آيات قرآن، آشنايي و تسلط كامل داشته باشند.


حكيميان بيان داشت: محور رهايي از فتنه‌ها كسب معرفت و عمل به دستورات قرآن كريم است و براي درك قرآن، نخست بايد قرآن مجيد را به صورت شايسته و صحيح تلاوت و قرائت كنيم.


وي عمل به قرآن را مهم‌ترين وظيفه انسان در برابر قرآن دانست و بيان داشت: قرائت و تلاوت قرآن همراه با تدبر و درك آن، ياد گرفتن و ياد دادن قرآن كريم، نشر معارف قرآن و اسلام از اصلي‌ترين وظايف و برنامه‌هاي دبيرخانه كانون‌هاي مساجد استان يزد براي ترويج و توسعه فرهنگ قرآني در جامعه است.


مسئول دبيرخانه كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان يزد ادامه داد: كانون‌هاي مساجد استان يزد جوانان نخبه قرآني بسياري را پرورش داده است و حركت جوانان مسجدي استان در زمينه يادگيري قرآن و قرآن‌پژوهي حركت خوبي است و روز به روز نيز بهتر مي‌شود.


حكيميان يادآور شد: آنچه در جامعه به عنوان فعاليت‌هاي قرآني مطرح مي‌شود،‌ بايد داراي سمت و سو باشد تا در اين زمينه بتوانيم به مقصد برسيم.


وي عنوان كرد: هدف تنها نبايد توسعه فعاليت‌هاي قرآني باشد بلكه آنچه مهم است و در برنامه‌ريزي‌هاي دبيرخانه كانون‌هاي مساجد استان لحاظ مي‌شود، توسعه فرهنگ قرآني است زيرا در بسياري از اوقات ما فعاليت‌هاي قرآني را انجام مي‌دهيم اما در راستاي آن توسعه فرهنگ قرآني انجام نمي‌شود كه اين موضوع يك آسيب است.


مسئول كانون مساجد استان يزد با اشاره به افتخارآفريني‌هاي جوانان يزدي در مسابقات مدهامتان در استان هرمزگان بيان داشت: در ششمين جشنواره بزرگ قرآني جوانان مساجد كشور، ابوالفضل زارع بيدكي در رشته اذان به مقام دوم و مهدي شايق در رشته ابتهال به مقام سوم دست يافتند.


حكيميان ضمن ابراز خرسندي از برگزاري سي و سومين دوره مسابقات سراسري حفظ، قرائت، ترتيل و مفاهيم قرآن كريم در استان يزد به برنامه‌هاي متنوع دبيرخانه كانون‌هاي مساجد استان همزمان با برگزاري اين مسابقات قرآني اشاره كرد و ادامه داد: مديران مسئول و ا عضاي كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد يزد حضوري گسترده و فعال در برنامه‌هاي سي و سومين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم دارند و از اين سفره معنوي گسترده، كسب معرفت مي‌كنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا